Bilakah Sesuatu Minit Mesyuarat Perlu Dieadrkan

Format minit lazimnya disusun mengikut agenda mesyuarat dan perlu kelihatan kemas dan teratur. Untuk memastikan perjalan pengurusan sekolah berjalan dengan lancar mesyuarat perlu dilakukan.


Waj 3108 Pengurusan Mesyuarat

Burhanuddin bin Mohd Aboobaider En.

Bilakah sesuatu minit mesyuarat perlu dieadrkan. TAJUK MINIT MESYUARAT Catatkan nama mesyuarat 2. 235 Beberapa cara untuk mencatat minit. Setiausaha dapat merekodkan minit mesyuarat secara online semasa mesyuarat berjalan.

Berikut disertakan cara membuat minit mesyuarat yang berkualiti lengkap dan mudah. Mesyuarat bagi tujuan penyediaan minit mesyuarat. Antara perkara yang perlu ada dalam minit mesyuarat adalah Tajuk Minit Mesyuarat BilTahun Tarikh Masa Tempat Kehadiran senarai nama mengikut kedudukan jawatan Catatan Mesyuarat Urusetia catatkan nama bahagian unit yang bertanggungjawab menguruskan mesyuarat dan Tarikh catatkan tarikh minit mesyuarat pada hari berkenaan.

Minit mesyuarat yang ditulis mengikut format yang betul akan memudahkan urusan sesuatu mesyuarat pada masa akan. Layout yang disediakan juga mengurangkan tugas setiausaha dalam menentukan nombor minit yang dimasukkan Ahli mesyuarat tidak perlu lagi meminta minit atau fail mesyuarat kerana semua telah tersedia secara online. Minit mesyuarat diluluskan oleh Pengerusi dan diedarkan kepada ahli mesyuarat 1 minggu selepas tarikh mesyuarat.

1 Nama pencadang dan disahkan tidak dicatatkan di dalam minit mesyuarat. Sebelum kita muat turun Contoh Minit Mesyuarat mari kita lihat panduan membuatnya yang betul. Mesyuarat yang sah harus dihadiri dengan sebilangan ahli pertubuhan berkenaan seperti mana diperuntukan dalam tataurusan persatuannya yang berkenaan.

Pengerusi Mesyuarat perlu menandatangani setiap muka surat minit mesyuarat yang telah disediakan sebagai memperakui maklumat yang tertera. Dan yang paling penting ia mesti mengikut format terbaru. Yang hadir tidak hadir dan turut hadir 3.

Berikut disertakan cara buat dan contoh minit mesyuarat yang berkualiti lengkap dan mudah beserta maklumat format dan contoh. Komponen Minit Mesyuarat 1. Dokumen ini sangat penting.

Senarai Contoh Minit Mesyuarat terkini. Minit mesyuarat yang berkualiti perlulah berasaskan fakta padat tepat dan jelas. Panduan Pengurusan Mesyuarat dan Penulisan Minit Mesyuarat ini dikeluarkan sebagai garis panduan kepada warga.

Draf minit mesyuarat hendaklah dikemukakan kepada Pengerusi Mesyuarat untuk kelulusan dalam tempoh tiga hari bekerja selepas. MINIT MESYUARAT Mesyuarat Jawatankuasa Penaja Surau Taman Melaka Perdana Bukit Katil 75450 Ayer Keroh Melaka Tujuan Mesyuarat Pembangunan surau dan isu-isu lain Tarikh 21 Mac 2016 Tempat No 18 Jalan MP2 Rumah En Osman Masa 900mlm 1100mlm Pengerusi Dr Burhanuddin Kehadiran Dr. Assalamualaikum dan selamat sejahtera.

Makluman 21 Perkara Berbangkit 1. Minit perlu untuk mesyuarat jawatankuasa dan mesyuarat agung tahunan. Jadi mohon jasa baik pihak DBP untuk memberi tunjuk ajar.

Perbincangan dan keputusan mesyuarat perlu dicatat dan diedarkan kepada ahli mesyuarat agar tindakan susulan dapat diambil dan dipantau. Minit Mesyuarat Kaedah menulis Perkara yang perlu ada dalam minit mesyuarat 1. Minit disediakan oleh setiausaha mesyuarat atau urus setia mesyuarat.

Menyediakan draf minit mesyuarat mengikut format yang ditetapkan dalam tempoh tiga 3 hari bekerja selepas mesyuarat diadakan. Bilangan minit mesyuarat 2. Tandatangan pencatat atau setiausaha dan pengesahan pengerusi.

493 Nama Mesyuarat Tarikh dan masa mesyuarat tempat mesyuarat Nama Pengerusi dan Agenda Mesyuarat. FORMAT PENULISAN MINIT MESYUARAT Pengenalan 1. Pengesahan Minit Mesyuarat dan Pindaan 3.

Tindakan Selepas Mesyuarat Penyediaan Minit Draf minit untuk kelulusan Pengerusi selewat-lewatnya 3 hari selepas tarikh mesyuarat. Jika tiada catatan segala perbincangan tidak akan ada tindakan susulan. PENULISAN MINIT MESYUARAT Minit mesyuarat penting kerana minit merupakan sumber rujukan masa hadapan.

Minit tidak perlu dicatat dalam sesuatu mesyuarat awam perdebatan atau perbincangan. 59 Tarikh Tarikh minit mesyuarat berkenaan disediakan. Sebaliknya dalam minit mesyuarat ditulis Pengerusi mengesahkan minit mesyuarat Bil12019 tanpa sebarang pindaan dalam keadaan minit tiada pindaan.

Mesyuarat Jawatankuasa PBS Bil 12020 hendaklah berasingan dengan. BIL TAHUN 3. Mesyuarat ialah sebentuk komunikasi formal yang dilakukan dalam sesuatu pertubuhan yang bertujuan untuk membuat sesuatu keputusan atau menyelesaikan sebarang masalah berbangkit.

492 dalam pengurusan sesuatu mesyuarat hendaklah mengandungi. PKPA 21991 PENGURUSAN MESYUARAT BERKUALITI PENULISAN MINIT NOR SABITAH SAIDIN PERUNDING LATIHAN INTAN KAMPUS WILAYAH UTARA d Isu-isu penting yang dibangkitkan di dalam kertas kerja berkenaan e Pandangankomen ahli-ahli mesyuarat berkenaan isu-isu yang dibangkitkan di dalam kertas kerja berkenaan f Keputusan mesyuarat. DBP mengguna pakai format seperti yang berikut.

Minit adalah satu rekod yang bertulis mengenai perkara-perkara yang dibincangkan dalam sesuatu mesyuarat. Minit mesyuarat dijadikan dokumen rujukan untuk melaksanakan tindakan yang diputuskan dalam mesyuarat 5. Mengikut SPSK terkini pegawai dirujuk adalah GPK 1 PK 08 edaran Januari 2018.

Minit dicatat seberapa ringkas dan mengikut agenda 6. Membentang serta mengesahkan Minit Mesyuarat Agung Tahunan PPM 2014 Minit MAT 2014 yang diadakan pada 14 April 2014 telah dibentangkan. Semak Format Penulisan yang terbaik tahun 2022.

Format minit lazimnya disusun mengikut agenda mesyuarat dan perlu kelihatan kemas dan teratur. Contoh Minit Mesyuarat Terkini. Minit mesyuarat hendaklah mengandungi perkara-perkara berikut.

M init mesyuarat penting kerana minit merupakan sumber rujukan masa hadapan. Panduan Terkini Menulis Minit Mesyuarat. Contoh Minit Mesyuarat Minit mesyuarat merupakan satu laporan mengenai perkara atau hal yang dibincangkan dan diputuskan dalam sesuatu mesyuarat.

Membuat catatan semasa mesyuarat sedang dijalankan kemudian merekodkannya semula dengan segera. Minit Mesyuarat atau Minutes of Meeting MoM adalah penting dalam sesebuah mesyuarat kerana ia akan menjadi panduan dan rujukan buat pekerja dan orang yang hadir atau tidak untuk mengetahui hasil keputusan sesuatu mesyuarat. Penulisan minit mesyuarat hendaklah ringkas tepat dan padat serta laras bahasanya bersifat formal.

Minit mesyuarat ialah laporan mengenai perkara yang dibincangkan atau diputuskan dalam sesuatu mesyuarat. Umum sedia maklum minit mesyuarat merupakan satu laporan mengenai perkara atau hal yang dibincangkan dan diputuskan dalam sesuatu mesyuarat. Tindakan Selepas Mesyuarat i.

Tindakan-tindakan susulan yang perlu diambil. Cik Sutarmi Kasimun P 0625 telah mencadangkan minit mesyuarat diluluskan dan disokong oleh Encik Japri Bujang Masli P 0812. Minit mesyuarat menjadi panduan perlaksanaan yang terlibat.

Mengendalikan mesyuarat dengan betul Pengendalian mesyuarat mengikut agenda akan memudahkan urus setia merekodkan perkara yang dibincangkan keputusan mesyuarat dan tindakan yang perlu diambil oleh ahli mesyuarat. Pada kali ini perkongsian ilmu diteruskan lagi dengan mengongsikan panduan dalam menulis minit mesyuarat. Cara Buat Minit Mesyuarat FORMAT MINIT MESYUARAT.


Waj 3108 Pengurusan Mesyuarat


Waj 3108 Pengurusan Mesyuarat

LihatTutupKomentar