Format Minit Mesyuarat Kerajaan Terkini

Bagi yang bekerja sama ada di dalam sektor kerajaan atau swasta anda pasti sudah terbiasa dengan minit mesyuarat. Catatan Perbincangan Catatan minit mesyuarat hendaklah direkodkan secara.


Format Baharu Minit Mesyuarat Nama

Contoh format minit mesyuarat adalah seperti di Lampiran A.

Format minit mesyuarat kerajaan terkini. KEMAJUAN PENTADBIRAN AWAM BILANGAN 2 TAHUN 1991 PANDUAN PENGURUSAN MESYUARAT DAN URUSAN JAWATANKUASAJAWATANKUASA KERAJAAN 2. Contoh Minit Mesyuarat Persatuan Syarikat Kerajaan Format WORD Adakah ini kali pertama anda ditugaskan untuk mencatat minit mesyuarat. Ii Format Penyediaan Minit Mesyuarat.

Contoh maklum balas minit mesyuarat ini menggunakan format terbaru anda boleh terus membuat format seperti borang bagi memudahkan penggunaan setiap kali berlaku mesyuarat. You have just read the article entitled Macam Mana Nak Mencatat Minit Mesyuarat. Di sini dikongsikan apakah itu minit.

Catatan setiap perkara yang dibincangkan hendaklah menunjukkan sama ada Tindakan atau Makluman sahaja. Panduan ini bertujuan untuk menerangkan kepada agensi Kerajaan berkaitan tata cara pengurusan mesyuarat secara digital ke arah pengendalian mesyuarat yang lebih sistematik seragam dan efektif. Format minit mesyuarat berserta contoh 8 penggunaan bahasa rasmi dalam penulisan minit mesyuarat dinyatakan seperti yang berikut.

7 hari dari tarikh mesyuarat dan mengikut agenda yang telah ditetapkan. Tarikh yang mesti ditulis adalah tarikh mesyuarat berkenaan diadakan. Mencatat tempoh masa mesyuarat tersebut diadakan.

MINIT MESYUARAT JAWATANKUASA LATIHAN KEMENTERIAN KERJA RAYA BIL. Format minit mesyuarat hendaklah disusun mengikut susunan agenda mesyuarat. Bilik Mesyuarat Rafflesia Tingkat 13 Blok B Kompleks Kerja Raya KKR.

Catatan nama ahli mesyuarat disusun mengikut kekananan ahli yang hadir. Pandungan penulisan minit mesyuarat mengikut format yang sebenar. Minit Mesyuarat atau Minutes of Meeting MoM adalah penting dalam sesebuah mesyuarat kerana ia akan menjadi panduan dan rujukan buat pekerja dan orang yang hadir atau tidak untuk mengetahui hasil keputusan sesuatu mesyuarat.

Format Contoh-Contoh Panduan. Contohnya 3 Jun 2017 atau 362017 atau 362017. Hadir -Senaraikan nama ahli-ahli yang menghadiri mesyuarat berkenaan bermula dengan nama Pengerusi mesyuarat.

Susunan Nama Ahli-ahli Mesyuarat Catatan nama ahli-ahli mesyuarat hendaklah disusun mengikut kekananan ahli-ahli yang hadir. 4103 Perlu ada senarai kehadiran borang tindak susul mesyuarat 4104 Minit Mesyuarat dan borang maklum balas perlu diedarkan dalam masa dua minggu 4105 Mengikut SPSK terkini pegawai dirujuk adalah GPK 1 PK 08 edaran Januari 2018. Panduan Pengendalian Mesyuarat Agensi Kerajaan Ikut Pekeliling 2018.

Format dan contoh minit mesyuarat seperti Lampiran 5 dan Lampiran 6. Minit mesyuarat direkodkan secara tepat jelas dan padat. Malah minit mesyuarat adalah antara perkara yang terpenting setiap kali mesyuarat di adakan terutama sekali.

Bagi urusan mesyuarat yang melibatkan dokumen terperingkat agensi Kerajaan hendaklah mematuhi tata cara pengurusan dokumen terperingkat seperti yang berikut. Susunan nama ahli-ahli mesyuarat yang hadir hendaklah mengikut kekananan. AGENDA MESYUARAT l Perutusan pengerusi l Pengesahan minit mesyuarat yang lepas l Perkara-perkara berbangkit l Pembentangan kertas kerja l Hal-hal lain l Penutup 5.

Mengedarkan minit mesyuarat selewat-lewatnya lima 5 hari bekerja sebelum mesyuarat berikutnya vi. Contoh Minit Mesyuarat Persatuan Syarikat Kerajaan Format Word. DAPATKAN PRINTER MURAH DI SINI Minit Mesyuarat Minit mesyuarat pula hendaklah mengikut format yang betul berdasarkan.

Dan iii Panduan Penggunaan Sistem MyMesyuarat. SEKOLAH KEBANGSAAN BANDAR JALAN ISTANA KAMPUNG BANDAR 42700 BANTING MINIT MESYUARAT PANITIA SAINS Bilangan Mesyuarat. Ini kerana dokumen ini amat penting kerana setiap perbincangan dan keputusan akan direkodkan di dalam minit.

Contoh format minit mesyuarat 1. Pelbagai perkara penting yang perlu dibincangkan dan diminitkan serta dimasukkan di dalam fail panitia RUJUK SENARAI SEMAK FAIL PANITIA. Panduan Pengurusan Mesyuarat dan Penulisan Minit Mesyuarat UiTM Uniersiti Teknlgi MARA 13 ivMenyediakan deraf minit mesyuarat mengikut format yang ditetapkan.

Contohnya 10 pagi -12 tengahari. Gelombang perubahan globalisasi dan kemunculan teknologi terkini. 2 PENGESAHAN MINIT MESYUARAT 21 Cadangan.

182 menggalakkan supaya membawa sendiri komputer riba semasa pertandingan bagi melancarkan urusan. Ini terpulang pada penulis minit. Setiap mesyuarat sudah pasti mempunyai minit mesyuarat yang dicatatkan oleh setiausaha atau pihak-pihak lain yang bertanggungjawab untuk mencatat minit tersebut.

Berikut disertakan cara buat dan contoh minit mesyuarat yang berkualiti lengkap dan mudah beserta maklumat format dan contoh. 8 Ke perluan Peralatan Mesyuarat- 181 mengambil makluman keperluan peralatan semasa pertandingan Rujuk Lampiran 2 perkara 80. Terdapat beberapa perkara tentang minit mesyuarat yang perlu ditekankan dan diambil perhatian.

Format minit disusun mengikut agenda mesyuarat. Minit mesyuarat Pertama JK Induk Konvensyen KIK IPTA Kali ke-7 - 5 - MINIT AGENDA TINDAKAN Minit 1. PERUTUSAN PENGERUSI Ruangan ini mengandungi catatan tentang perkara penting yang telah dibangkitkan oleh pengerusi mesyuarat 1.

21 Mei 2015 Khamis 900 pagi. Memastikan persediaan kemudahan bilik mesyuarat l Bilik bersih dan kemas l Tempat duduk mencukupi l Kelengkapan peralatan seperti alat tulis OHP dan pembesar suara 6. Contoh maklum balas minit mesyuarat menggunakan format terkini adalah penting untuk diketahui oleh semua urus setia mesyuarat.

Terdapat beberapa jenis format penulisan bagi tarikh. Penulisan Minit Mesyuarat. Jika ada pindaan nyatakan pindaan berkenaan 3 PERKARA-PERKARA.

Sesuai dijadikan panduan di dalam agensi jabatan atau organisasi. Jawatan Kuasa setiap panitia hendaklah mengadakan Mesyuarat Panitia setiap tahun. Jika ya anda perlu faham bahawa ia adalah tugas yang amat penting.


Format Minit Mesyuarat Yang Betul Pendidik2u


Format Baharu Minit Mesyuarat Nama

LihatTutupKomentar