Perkara Yang Perlu Ada Dalam Catatan Minit Mesyuarat

Minit dicatat seberapa ringkas dan mengikut agenda 6. LAPORAN 1 - LAPORAN MINIT MESYUARAT PENGENALAN Minit mesyuarat adalah suatu catatan ringkas gambaran idea peringatan atau tujuan laporan tentang sesuatu perkara atau agenda yang dibincangkan dan diputuskan dalam sesuatu mesyuaratIa merupakan satu rekod yang ringkas tetapi tepat tantang perkara-perkara yang berlaku dalam sesuatu mesyuarat.


Format Minit Mesyuarat Yang Betul Pendidik2u

Di dalam ruangan ini semua perkara yang dibangkitkan di dalam mesyuarat yang lepas di tulis selengkapnya bermula dengan tajuk dan diikuti hal-hal lain seperti muka surat dan perenggan minit lepas yang membincangkan perkara yang sama.

Perkara yang perlu ada dalam catatan minit mesyuarat. Untuk memudahkan rujukan dibuat muka surat dan perenggan minit mesyuarat yang lepas yang membincangkan perkara yang sama hendaklah dicatatkan. Keputusan mesyuarat mengenai isu-isu yang dibangkitkan serta tindakan-tindakan susulan yang perlu diambil seterusnya. Susunan nama ahli-ahli mesyuarat Catatan nama ahli mesyuarat disusun mengikut kekananan ahli yang hadir.

Catatan keputusan minit mesyuarat yang lepas iaitu sama ada disahkan tanpa pindaan atau disahkan tertakluk kepada pindaan tertentu. Catatan keputusan minit mesyuarat yang lepas iaitu sama ada disahkan tanpa pindaan atau disahkan tertakluk kepada pindaan tertentu jika ada pindaan nyatakan. 52 Pengesahan Minit Mesyuarat.

Terdapat kaedah dalam catatan minit mesyuarat. Cara Membuat Minit Mesyuarat Berkualiti Dan Lengkap. Penutup Minit Mesyuarat Ruang ini merekodkan perkara seperti yang berikut.

Catatan mengenai masa mesyuarat tamat atau ditangguhkan. Tandatangan pencatat atau setiausaha dan pengesahan pengerusi. Dalam minit mesyuarat tersebut perlulah mengandungi tajuk mesyuarat bilangan mesyuarat diikuti dengan tempat tarikh dan masa sesuatu mesyuarat itu dijalankan.

Ruangan ini mengandungi catatan tentang perkara yang dibangkitkan dalam mesyuarat yang lepas. Hal-hal Lain Jika Ada Ruangan ini merekodkan perkara-perkara lain yang dibincangkan semasa mesyuarat yang pada mulanya tidak termasuk di dalam agenda mesyuarat. Bila mesyuarat tamat atau ditangguhkankan.

Penutup Minit Mesyuarat Ruang ini merekodkan perkara seperti yang berikut. Tujuan catatan ini adalah untuk memudahkan rujukan dibuat. Di dalam ruangan ini semua perkara yang dibangkitkan di dalam mesyuarat yang lepas di tulis selengkapnya bermula dengan tajuk dan diikuti hal-hal lain seperti muka surat dan perenggan minit lepas yang membincangkan perkara yang sama.

Ruangan ini mengandungi catatan mengenai perkara-perkara yang dibangkitkan di dalam mesyuarat yang lepas. Gambar yang disertakan seperti yang di atas merupakan contoh format yang perlu ada dalam pengurusan minit mesyuarat. Jika ada pindaan nyatakan pindaan berkenaan RUJUK ARAHAN PENTADBIRAN KETUA PENGARAH MAMPU BILANGAN 6 TAHUN 2014 Panduan Pengurusan Mesyuarat Dan Penulisan Minit Mesyuarat III PERKARA-PERKARA BERBANGKIT.

A Ruangan ini mengandungi catatan mengenai perkara-perkara yang dibangkitkan di dalam mesyuarat yang lepas. Bilangan minit mesyuarat 2. Untuk memudahkan rujukan dibuat muka surat dan perenggan minit mesyuarat yang lepas yang membincangkan perkara yang sama hendaklah.

Ruangan ini mengandungi catatan mengenai perkara-perkara yang dibangkitkan di dalam mesyuarat yang lepas. Minit mesyuarat adalah satu laporan mengenai perkara yang dibincangkan atau diputuskan dalam sesuatu mesyuaratIanya penting kerana minit merupakan sumber rujukan masa hadapan dimana pada kelazimannya format minit disusun mengikut agenda mesyuarat dan perlu kelihatan kemas dan teratur. Antara perkara yang perlu ada dalam minit mesyuarat adalah Tajuk Minit Mesyuarat BilTahun Tarikh Masa Tempat Kehadiran senarai nama mengikut kedudukan jawatan Catatan Mesyuarat Urusetia catatkan nama bahagian unit yang bertanggungjawab menguruskan mesyuarat dan Tarikh catatkan tarikh minit mesyuarat pada hari berkenaan.

Ucapan penghargaan dan terima kasih Pengerusi mesyuarat. Hal-hal Lain Jika Ada Ruangan ini merekodkan perkara-perkara lain yang dibincangkan di dalam mesyuarat yang pada mulanya tidak termasuk di dalam agenda mesyuarat. Tajuk utama perkara berbangkit yang dibincangkan hendaklah dicatatkan.

Ucapan terima kasih Pengerusi. Jika ada pindaan nyatakan pindaan berkenaan. Pengesahan Minit Mesyuarat Yang Lalu.

Jika perlu ada tindakan susulan maka perlu dicatatkan. Catatan setiap perkara yang dibincangkan hendaklah menunjukkan sama ada TINDAKAN atau MAKLUMAN sahaja. Jika perlu ada tindakan susulan maka perlu dicatatkan.

Ruangan ini mengandungi catatan tentang perkara-perkara yang dikemukakan dalam mesyuarat yang lepas. Catatkan nama bahagian unit yang bertanggungjawab dalam mengurusetiakan mesyuarat. Di bahagian ini anda perlu merekodkan perkara-perkara seperti.

Berikut disertakan cara membuat minit mesyuarat yang berkualiti lengkap dan mudah. PENGESAHAN MINIT MESYUARAT Catatan keputusan minit mesyuarat yang lepas iaitu sama ada disahkan tanpa pindaan atau disahkan tertakluk kepada pindaan tertentu. Catatan agensi yang perlu mengambil tindakan terhadap keputusan mesyuarat boleh dinyatakandirekodkan seperti yang berikut.

Tindakan Selepas Mesyuarat Catatan Perbincangan Minit mesyuarat hendaklah direkodkan secara padat tepat dan jelas. Jika ada pindaan nyatakan. Tajuk utama perkara berbangkit yang dibincangkan hendaklah dicatatkan.

Tujuan catatan ini adalah untuk memudahkan rujukan dibuat. Yang hadir tidak hadir dan turut hadir 3. Minit Mesyuarat Kaedah menulis Perkara yang perlu ada dalam minit mesyuarat 1.

HAL-HAL LAIN Ruangan ini merekodkan perkara-perkara lain yang dibincangkan di dalam mesyuarat yang pada mulanya tidak termasuk di dalam agenda mesyuarat. Jika ada pindaan nyatakan pindaan-pindaan berkenaan. Ruangan ini mengandungi catatan mengenai perkara-perkara yang dibangkitkan di dalam mesyuarat yang.

Minit Mesyuarat atau Minutes of Meeting MoM adalah penting dalam sesebuah mesyuarat kerana ianya akan menjadi panduan pekerja dan orang yang hadir atau tidak untuk mengetahui hasil keputusan sesuatu mesyuarat. Catatan keputusan minit mesyuarat yang lepas iaitu sama ada disahkan tanpa pindaan atau disahkan tertakluk kepada pindaan- pindaan tertentu. Laporkan ucapan aluan Pengerusi dan sekiranya ada tindakan yang perlu diambil catatkan pihak yang perlu mengambil tindakan.

Untuk memudahkan rujukan dibuat muka surat dan perenggan minit mesyuarat yang lepas yang membincangkan perkara yang sama hendaklah. Tajuk utama perkara berbangkit yang dibincangkan hendaklah dicatatkan.


Format Baharu Minit Mesyuarat Format


Format Baharu Minit Mesyuarat Format

LihatTutupKomentar